top of page

Alpina E66 B7
€ 38.750,-
SPECIFICATIES:
Bouwjaar:
Kilometerstand:
Exterieur kleur:
Juli - 2005
106335
Rubin-Schwarz. [668]
Motor type:
Aandrijving:
Interieur kleur:
4398cc | V8 | 530pk
Switch-tronic aut., 6 versn.
Leer, Lavalina Cognac
Achtergrond:
De Alpina E66 B7 werd geproduceerd van 2004 tot en met 2008. Alpina baseerde zich in dit geval op de BMW E66 745Li welke volgens Alpina filosifie verfijnt werd tot deze luxueuze, supersnelle en exclusieve reislimousine. Het was de eerste Alpina die werd voorzien van een supercharger. Dit resulteerde in maar liefst 500pk en 700Nm koppel.
Het voertuig:
Wanneer u zichzelf als ingetogen en ‘Bescheidenheid siert de mens.’ ziet......... dan is deze auto absoluut niets voor u. De uitstraling van deze Alpina toont ondanks zijn limousine stijl een absolute supercar direct uit de ateliers van Buchloe. Wanneer u opzoek bent naar een klassieke luxe limousine met exclusiviteit dan is dit uw kans. Er werden slechts 1114 exemplaren geproduceerd waarvan veruit de meeste (circa 800) voor de Amerikaanse markt bestemd waren.
Exterieur:
Zijn exterieur toont een mooi diepe glans in Rubinschwarz metallic. Het unieke van Rubinschwarz is dat het op het eerste gezicht lijkt op gewoon zwart, maar in fel zonlicht of onder sterke kunstverlichting, onthult het een diepe donkerrode/aubergine metallic gloed, die doet denken aan de kleur van een robijn (vandaar de naam). Zijn iconische, 20-spaaks wielen die het sublieme weggedrag garanderen zijn vrij van enige oneffendheden en zijn voorzien van nieuwe banden (vooras; Hankook 245/35ZR21 & achteras; Hankook 275/30ZR21). De ventielen zitten verborgen achter de afsluitbare naafkapjes, wat zorgt voor een uniek en strak ontwerp.
Alpina voegt niet zomaar een bodykit toe voor de show. De diepe voorspoiler vermindert de lift op de vooras terwijl de subtiele lip op de achterklep zorgt voor extra neerwaartse druk. Dankzij deze aanpassingen heeft de B7 een luchtweerstandscoëfficiënt (Cd) van slechts 0,31.
Interieur:
Bij het openen van het portier word het duidelijk, dit is de “Gentlemens Express” met het comfort van een privéjet. First Class Seating met volledig elektrisch verstelbare comfortstoelen zowel voor- als achterin. Stoelverwarming en actieve stoelventilatie (koeling) voor optimaal comfort tijdens warme zomerdagen! Softclose portieren. Ultiem Entertainment voorzien van het originele navigatiesysteem, radio/CD-speler en een CD-wisselaar voor uw complete muziekcollectie. Geïntegreerde mobiele telefoon voor de authentieke zakelijke uitstraling van de jaren '00. En vergeet het ultieme luxe gevoel niet, de wijnkoeler! Een koud drankje terwijl u zich naar de volgende bestemming laat rijden.
Technisch:
Het kloppende hart van deze B7 is de Alpina H1-motor, een technisch hoogstandje dat de BMW N62B44 als basis gebruikt. Alpina ging echter veel verder dan een simpele software-update; de modificaties aan het blok zijn ingrijpend en gericht op zowel extreme prestaties als duurzaamheid onder hoge druk.
Om het enorme vermogen betrouwbaar te kunnen leveren, ontwikkelde Alpina een specifiek eigen onderblok. Dit was noodzakelijk om de hogere verbrandingsdrukken die ontstaan door de drukvulling te kunnen weerstaan. De compressieverhouding verlaagd naar 9,0:1 omwille van de drukvulling van de compressor. Hiervoor zijn speciale gesmede Mahle-zuigers gemonteerd, die bestand zijn tegen de hogere thermische belasting en mechanische stress. In plaats van een traditionele turbo koos Alpina voor een centrifugaalcompressor van ASA (type T1-12). Dit systeem combineert de directe respons van een compressor met de efficiëntie van een turbo, wat resulteert in een zeer lineaire krachtsopbouw die doet denken aan een atmosferische V12. Uniek voor de H1-motor is dat Alpina de complexe BMW Valvetronic-technologie behield en wist te synchroniseren met de compressor – een technische prestatie waar BMW zelf destijds van afzag bij hun geblazen motoren.
Kortom, een zeer speciale auto gereed voor een echte liefhebber.
.
bottom of page







































































