
WAAROM
WIJ DOEN
WAT WE DOEN?
KONA Classic Cars is gedreven door passie – of moeten we zeggen obsessie? – voor perfectie. Die passie is terug te vinden in elke opdracht die wij verzorgen. Zodra u bij ons een stap in de werkplaats zet, zal het u opvallen dat wij zeer gedetailleerd te werk gaan. Of het nu om regulier onderhoud gaat of een uitgebreid restauratie project, wij voeren deze uit met oog voor precisie en detail.
De passie voor perfectie is een norm die KONA Classic Cars door jarenlange ervaring in de internationale autosport als standaard heeft verworven. Dit heeft ervoor gezorgd dat alles wat wij doen, met hetzelfde oog voor detail en afwerking moet gebeuren. Kwaliteit is dan ook geen keus, maar het uitsluiten van toeval. Dit betekent echter niet, dat wij alles tot nieuwstaat restaureren. De klant staat bij ons centraal en u zit in de bestuurdersstoel als het om beslissingen gaat. Wij nemen u constant mee in dit proces.
Door onze achtergrond heeft BMW een prominente rol binnen het bedrijf. Hierdoor hebben wij veel ervaring met modellen als E9, E10, E21, E23, E24, E28, E30, E31, E36, E38, E39.

Wouter
Benzine stroomt door mijn aderen sinds ik op mijn veertiende mijn eerste Vespa brommer regelde. Het 'smeren' van de v-snaar (voor de minder technisch onderlegden, niet zo'n slim idee) leerde mij dat ik technisch inzicht nodig had, om te begrijpen hoe het 'machientje' werkte. De jeugdjaren werden doorgebracht met het sleutelen en racen met 2-takt brommers, wat een nationaal kampioenschap opleverde.
Een opleiding tot eerste autotechnicus werd succesvol afgerond binnen het MBO autotechniek. Opvolgend werd een opleiding HBO autotechniek in Rotterdam doorlopen en tijdens dit traject raakte ik in de ban van autosport en de ontwikkeling van competitie auto's.
​​
Het contact met de autosport was een drijfveer om verder te gaan studeren voor Motorsport Engineering aan de Cranfield Universiteit in Engeland. Na afronding volgden diverse posities in nationale en internationale autosport zoals elders op de site omschreven.
​
Carbon auto's werden omgeruild voor klassieke automobielen. Met bevlogenheid en de drang naar verbetering heb ik het geluk dat wij iedere dag aan iemands droom mogen werken.

Leroy
Na het afronden van mijn opleiding tot 1e automonteur ben ik aan de slag gegaan bij een citroen dealer in Capelle aan den ijsel. Met veel plezier leerde ik hier de kneepjes van het vak.
​
Een kans om toe te treden tot de autosport liet ik niet lopen. Als 1e monteur op een Formule 4 auto runde ik 2 seizoenen een auto in het ADAC F4 kampioenschap.
​
Mijn passie is van jongs af aan al techniek en geschiedenis (met name de tweede wereldoorlog). Oldtimers sluit hierbij dan ook perfect aan. Inmiddels ben ik al heel wat jaren werkzaam bij KONA Classic Cars en specialiseer ik mijzelf in motoren & versnellingsbakken. Elektrische storingen zijn voor mij een uitdaging die ik graag aan ga.

Rob
Vanaf de dagen dat ik aan brommers sleutelde, groeide mijn affiniteit voor auto's. Na vier jaar behaalde ik succesvol de opleiding "MBO Technisch Specialist niveau 4" aan het ROC Mondriaan. De opvolgende negen jaar deed ik ontzettend veel ervaring op in de werkplaats bij Autobedrijf van der Windt in Schipluiden en later in Den Hoorn. Toen er een kans ontstond om een nieuwe koers in te slaan richting de verkoop, ontdekte ik uiteindelijk dat mijn ware passie toch meer bij de techniek ligt en dan met name van klassieke BMW's.
Sindsdien ben ik trots lid van het KONA Classic Cars team, waar mijn liefde voor ambachtelijke autotechniek tot bloei komt. Hier houd ik mij voornamelijk bezig met de grotere restauratie projecten en technisch complexe projecten.

Tobias
Na het afronden van de opleiding "MBO Technisch Specialist niveau 4" aan het ROC Mondriaan begon mijn loopbaan bij een universeel autobedrijf in de regio. Hier leerde ik de basis begrippen van het sleutelen en haalde ik mijn APK-papieren.
Mijn grote affiniteit voor BMW maakte mij direct enthusiast wanneer ik op KONA Classic Cars stuitte. Na een kort gesprek met Wouter was de keuze snel gemaakt, ik wilde mij verder specialiseren in klassieke BMW's.
​
Momenteel houd ik mij vooral bezig met grotere projecten met een focus op onderhoud en revisie.

Jay
Autotechniek werd mij van huis uit met de paplepel ingegoten, aangezien mijn vader ook een autobedrijf had. Momenteel volg ik nog de opleiding "MBO Technisch Specialist niveau 4" aan het ROC Mondriaan en loop ik met veel enthusiasme mijn stage bij KONA Classic Cars. Binnen het kleine team krijg ik volop kansen om mijzelf te ontwikkelen en mag ik naast reguliere werkzaamheden aan klassieke BMW's, meewerken aan het reviseren van motoren- & versnellingsbakken.


