BMW_E21_323i_engine-rebuild_1.JPG

WAAROM
WIJ DOEN
WAT WE DOEN?

KONA Classic Cars is gedreven door passie – of moeten we zeggen obsessie? – voor perfectie. Die passie is terug te vinden in elke opdracht die wij verzorgen. Zodra u bij ons een stap in de werkplaats zet, zal het u opvallen dat wij zeer gedetailleerd te werk gaan. Of het nu om regulier onderhoud gaat of een uitgebreid restauratie project, wij voeren deze uit met oog voor precisie en detail. 
De passie voor perfectie is een norm die KONA Classic Cars door jarenlange ervaring in de internationale autosport als standaard heeft verworven. Dit heeft ervoor gezorgd dat alles wat wij doen, met hetzelfde oog voor detail en afwerking moet gebeuren. Kwaliteit is dan ook geen keus, maar het uitsluiten van toeval. Dit betekent echter niet, dat wij alles tot nieuwstaat restaureren. De klant staat bij ons centraal en u zit in de bestuurdersstoel als het om beslissingen gaat. Wij nemen u constant mee in dit proces.
Door onze achtergrond heeft BMW een prominentere rol binnen het bedrijf. Zo hebben wij veel ervaring met modellen als E21, E23, E24, E28, E30, E31, E36, E39, E46. Echter, zoals u op de website zult zien zijn wij niet merkgebonden en restaureren en onderhouden wij klassiekers en oldtimers van alle merken. 

Wouter

Benzine stroomt door mijn aderen sinds ik op mijn veertiende mijn eerste Vespa brommer regelde. Het 'smeren' van de v-snaar (voor de minder technisch onderlegden, niet zo'n slim idee) leerde mij dat ik technisch inzicht nodig had, om te begrijpen hoe het 'machientje' werkte. De jeugdjaren werden doorgebracht met het sleutelen en racen met 2-takt brommers, wat een nationaal kampioenschap opleverde.

 

Een opleiding tot eerste autotechnicus werd succesvol afgerond binnen het MBO autotechniek. Opvolgend werd een opleiding HBO autotechniek in Rotterdam doorlopen en tijdens dit traject raakte ik in de ban van autosport en de ontwikkeling van competitie auto's.
​​
Het contact met de autosport was een drijfveer om verder te gaan studeren voor Motorsport Engineering aan de Cranfield Universiteit in Engeland. Na afronding volgden diverse posities in nationale en internationale autosport zoals elders op de site omschreven. 

Carbon auto's werden omgeruild voor klassieke automobielen. Met bevlogenheid en de drang naar verbetering heb ik het geluk dat wij iedere dag aan iemands droom mogen werken.

Leroy

Na het afronden van mijn opleiding tot 1e automonteur ben ik aan de slag gegaan bij een citroen dealer in Capelle aan den ijsel. Met veel plezier leerde ik hier de kneepjes van het vak. 

Een kans om toe te treden tot de autosport liet ik niet lopen. Als 1e monteur op een Formule 4 auto runde ik 2 seizoenen een auto in het ADAC F4 kampioenschap. 

Mijn passie is van jongs af aan al techniek en geschiedenis (met name de tweede wereldoorlog). Oldtimers sluit hierbij dan ook perfect aan.

Mitchel

Aan het einde van mijn afrondende schooljaar liep ik Wouter tegen het lijf bij de RDW. Mijn interesse werd gewekt door de auto die hij bij zich had en we raakten aan de praat. Na thuis op de website te hebben gekeken wist ik zeker dat ik bij KONA aan de slag wilde.

 

Inmiddels zijn we iets verder en leer ik momenteel vooral het vak. Verder richt ik mij op het poetsen en detailen van alle klassieke auto's aangezien dat een passie van mij is. Daarnaast verzorg ik alle fabricage van speciaal gereedschap, tooling, jigs, stands etc. zodat we efficient kunnen werken. 

Robin

Op jonge leeftijd kwam ik op de middelbare school via mijn leraar techniek in aanraking met het sleutelen aan brommers en later auto's. Ik wist meteen dat ik hierin verder wilde en niet veel later ronde ik mijn opleiding af tot eerste autotechnicus.


De 12 jaar die volgde werkte ik bij een Volvo dealer en restaureerde ik voor een deel mijn eigen VW Golf 1. Na een uitstapje van een paar jaar waarin ik de passie voor techniek begon te missen, heb ik deze in mijn nieuwe functie met veel plezier weer op kunnen pakken.