BMW_315_1935_project_pre-war_25.JPG

Restauratie

Het restaureren van een klassieke auto is voor ieder persoon verschillend. Het kan zijn dat u een familie erfstuk bezit dat u graag terug op de weg wilt brengen en dus een emotionele band met de auto hebt. Mogelijk wilt u een lang gekoesterde droom uit laten komen of betreft het een investeringsobject. Restauratie heeft dan ook niet voor iedereen dezelfde inhoudt. Meestal is het een langdurige proces, dat veelal erg kostbaar is. Het aller belangrijkste is, dat de opdrachtgever in de bestuurdersstoel zit als het om beslissingen gaat!
FASE 1
Of u nu een voltallige 'body off' restauratie wil laten uitvoeren of liever deel-restauratie wenst, de eerste stap is om uw auto technisch & esthetisch te beoordelen. Dit doen we zoveel mogelijk met u samen om de werkzaamheden correct vast te stellen. U ontvangt hiervoor een overzichtelijk rapport.
FASE 3
De carrosserie word op een transport frame gemonteerd om te worden ontdaan van zijn lak. Het is mogelijk om de carrosserie te ontlakken doormiddel van een natronloogbad waarbij lak, kit, tectyl en plamuur oplost. Dit bevorderd inzicht in eventuele carrosserie reparaties. Andere opties zijn het zandstralen of droogijsstralen van de carrosserie.
FASE 5
De carrosserie is klaar om in de lak te worden gezet. Meestal word deze in de epoxy-primer gespoten. Dit is zeer effectief in het afdichten van blank metaal en voorkomt dat vocht of corrosie binnendringt. Het houdt zuurstof buiten, zodat roest of corrosie zich niet op het oppervlak vormt. Andere optie is een KTL bad. Dit is een elektrostatisch verfproces waarbij de carrosserie word ondergedompeld in een bak.
FASE 7
In deze fase worden versnellingsbak en/of differentieel gedemonteerd en geïnspecteerd. Eventuele lekkages worden vooraf beoordeeld. Lagers & pakkingen zullen worden vervangen.
FINALE
Het afmonteren vind plaats in de laatste fase. We monteren alle gerestaureerde onderdelen nauwkeurig terug in het voertuig. Dit gebeurd met grote precisie om een perfecte afwerking na te kunnen streven. In deze fase stellen we alle onderdelen nauwkeurig af en voeren we een 'shakedown' uit waarbij we 500km rijden.
FASE 2
Het project gaat beginnen! we demonteren alle onderdelen, documenteren dit zorgvuldig en labellen alles. We strippen elk onderdeel, maken deze schoon en inspecteren het geheel.
FASE 4
Het plaatwerken van de carrosserie neemt veelal een groot deel van de tijd in beslag. De gehele carrosserie zal tot in perfectie worden gerestaureerd.
FASE 6
De motor word volledig gedemonteerd. We zorgen dat indien mogelijk, er eerst een compressie meting is verricht. Alle onderdelen worden nauwkeurig nagemeten. Zuigers & drijfstangen worden uitgewogen om het geheel in balans te brengen.
FASE 8
Onderstel, remmen en verdere techniek worden eveneens volledig gedemonteerd. Volgens afspraak zand- of glasparel stralen wij alle onderdelen om vervolgens te worden voorzien van een nieuwe poeder coat laag. Originele boutjes worden opnieuw voorzien van een elektrolytisch verzonken laagje. Het geheel is helemaal af met nieuwe rubbers voor de wielophanging. Het proces begint inmiddels zij vruchten af te werpen en de progressie neemt nu grotere vormen aan. 
FASE 9
Elektra en elektronische componenten worden doorgemeten en getest onafhankelijk van de auto. Zodoende zijn we zeker dat alles functioneert alvorens het wordt ingebouwd.

ONZE PROJECTEN

 

4.

BMW - 315 - 1935

De auto die hier ter restauratie is aangeboden is van het type 315 cabriolet, wat als opvolging van de BMW 303 gold. Gebouwd tussen 1934 en 1937 zijn er slechts 2281 exemplaren gebouwd. De 315 werd uitgerust met een 1490cc 6 cilinder motor welke 34pk levert.

4.

BMW - E24 - M635 CSI

BMW introduceerde de 6 serie reeks in 1976 als opvolger van de zeer succesvolle E9 coupe (CS, CSI, CSL modellen). De E24, zoals het type aanduiding binnen het Beierse merk geld, is de eerste officiële M-uitvoering die voor het grotere publiek op de markt werd gebracht.

4.

BMW -  E24 - 635 CSI

BMW introduceerde de E24 (zoals de modelreeks is genaamd) als opvolger van de BMW E9. Het betreft hier een 635 CSI welke reeds sinds 1983 in familie eigendom is.  

4.

Aston Martin - V8 series 3

Deze Aston Martin met VIN: V8/112637/RCA afkomstig uit Juni 1974 is een ware barnfind. De auto is 15 jaar geleden 'weg gezet' en exact vanuit dezelfde positie is hij in eigen beheer uit Japan geïmporteerd. Het betreft een 'matching numbers' project dat volledig zal worden gerestaureerd. De auto zal worden terug gebracht in zijn originele kleur 'cricket white'.

© 2020 by KONA Classic Cars.